آخرین اخبار
کد مطلب: 80780
ايران براي نخستين‌بار "جنگنده سوخو۲۴" را با موفقيت اورهال کرد
تاریخ انتشار : 1393/07/03 11:22:49
نمایش : 1330
متخصصان ايراني براي نخستين بار موفق شدند که چند فروند جنگنده سوخو۲۴ را در پايگاه هوايي شيراز اورهال کنند.
به گزارش سلام لردگان متخصصان پايگاه هوايي شهيد دوران شيراز موفق شدند براي نخستين بار چند فروند جنگنده سوخو 24 را ضمن تعمير و اورهال (بازآماد)، به رده عملياتي بازگردانند.

براساس قوانين هوانوردي و به‌خصوص قوانين هوانوردي در حوزه نظامي، هواپيماها به ميزان ساعتي از پرواز که مي‌رسند، بايد اورهال شوند. اورهال به‌معناي تعميرات سنگين و اساسي است که بايد حتماً در کارخانه سازنده انجام شود.

با اورهال اين جنگنده‌ها، متخصصان نيروي هوايي ارتش به آن سطح از دانش و تخصص رسيدند که بدون دخالت هرگونه مستشار يا وابستگي به خارج، هواپيماها را پس از اورهال به پرواز درآورند.

تمام تعميرات و اقداماتي که روي اين هواپيماهاي جنگي انجام شده است، براساس استانداردهاي جهاني بوده و آن چيزي است که در دستورالعمل‌ها و مصوبات فني خود جنگنده نوشته شده است.

براي اورهال هريک از اين جنگنده‌ها، 35هزار ساعت کار در پايگاه هوايي شيراز صورت گرفته و پس از پايان مراحل اورهال، جنگنده‌ها در اين پايگاه با موفقيت به پرواز درآمدند.

سوخو24 يک هواپيماي بمب‌افکن تاکتيکي ملقب به فنسر يا شمشيرباز است که قادر است عمليات‌هاي ضربتي و بمباران را به‌خوبي انجام دهد. اين جنگنده ساخت کشور روسيه و شرکت هواپيماسازي سوخو بوده و ايران جزو يکي از 10 دارنده و به‌کارگيرنده آن محسوب مي‌شود.

اين جنگنده که دوکابينه بوده و جزو مشهورترين جنگنده‌هاي تهاجمي جهان به شمار مي‌رود، طبق اطلاعات منتشر شده قادر است حداکثر 8000 کيلوگرم محموله جنگي را حمل کند.

اين جنگنده با داشتن امکان سوخت‌گيري سوخو به سوخو، 3000 کيلومتر برد داشته و قابليت بمباران اهداف در اين فاصله را داراست، از اين رو، بسياري سوخو24هاي ايراني را قوي‌ترين بمب افکن‌هاي کشورمان مي‌دانند.

از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين نوع هواپيما آن است که در صورت روشن بودن رادار دشمن در منطقه و به‌دليل توانايي حمل موشک‌هاي ليزري قادر است که هرگونه فرکانس موشکي دشمن را شناسايي و با متمرکز شدن روي مراکز راداري و هواپيماهاي دشمن، به‌طور اتوماتيک اين مراکز و هواپيماها را به‌طور صددرصد منهدم کند.

پرواز اتوماتيک در ارتفاع پست و مصون ماندن از ديد رادارها، به‌همراه توانايي از کار انداختن رادارها و موشک‌هاي دشمن در منطقه نبرد از جمله ديگر ويژگي‌هاي اين جنگنده است. سوخو24 مي‌تواند به‌عنوان هواپيماي پيشرو، سامانه جنگ الکترونيک را به کار گيرد و هواپيماهاي ديگر به‌دنبال آن براي بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند.

انتهاي پيام/
منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس